Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Tove - 23 januari 2010 15:29

Idag var jag som sagt med till Happsta. Träffade Jenny (som har Pirre) och så gick vi och tog in honom. Borstade och fixade såklart, han är jättesnäll. Sen ut till ridhuset.

Bland det första jag märkte när jag började skritta fram var att han var känslig, han reagerade bra på vikten och små hjälper (kanske inte förhållande hjälperna i början då haha). Sen när jag kortade upp tygeln och skulle börja jobba honom så tog han till en lite för hög och stel form. Hela han gick och var spänd. Stel i sidan också. Så i början gick det väl inge vidare, jag var för försiktig också eftersom att det var första gången jag satt på honom. Men sen hoppade Jenny upp och red ett tag. Efter en stund började han slappna av mer och mer. Och jag fick se lite hur hon red honom och sådär vilket var bra. När jag hoppade upp igen så gick han väl inte lika bra som med Jenny, men i slutet kom han ner bättre och slappnade av mer :)

Fast det var inte det lättaste att sitta ner i den traven, haha, snacka om ovant.

Men jag gillade honom, lite svår att komma åt verkar han dock. Men jag hoppas att jag med tiden kan rida honom mycket bättre och lära känna honom! Om Jenny vill att jag rider honom då, och om det funkar såklart!

Och jag hoppas att Jenny inte blev för besviken när hon hade träffat mig och sett mig rida haha :p Nejmen, hon kanske hade väntat sig att jag skulle var mycket duktigare eller nåt..

Jaja, gillar hästen iaf :) Synd att jag inte fotade nåt alls bara.


Ikväll blire Robinson ;) Nördtove haha.

Och så måste jag plugga. Fan.


bild tagen på jullovet

Ovido - Quiz & Flashcards